niedziela, 7 sierpnia 2016

Harry Potter i kamień filozoficzny





 
 
Tytuł: Harry Potter i kamień filozoficzny
Tytuł oryginału:  Harry Potter and the Philosopher's Stone
Autor: J. K. Rowling 
Data wydania: 10 kwietnia 2000
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ocena: 9.5/10











Sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy-podobnie jak ich rozpieszczony syn Dudley-traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą; jedyna pamiątka z przeszłości to zagadkowa blizna na czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko wyjaśni się w jedenaste urodziny chłopca, a będzie to dopiero początek Wielkiej Tajemnicy…
Odrastające przez noc włosy, znikające szyby, kurczące się swetry… Czy to wszystko jest normalne? Dla państwa Dursley na pewno nie. Dlatego Harry Potter siostrzeniec pani Dursley jest zakałą i nieszczęściem rodziny. Mieszkanek komórki pod schodami, któremu przydarzały się różne dziwne historie nigdy nie pomyślał, że wyrwie się od nienawidzących go krewnych. Kiedy w swoje jedenaste urodziny dowiedział się, że jest czarodziejem był to dla niego wielki szok. Ta informacja rozwiązała jednak wiele niewiadomych w jego życiu, a pobyt w sławnej Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart rozwiąże ich jeszcze więcej…
Pierwsza część mojej ukochanej serii, która zainspirowała mnie do mojej własnej twórczości (klik), ale ja nie o moich wypocinach. Harry Potter nieśmiertelna seria o czarodziejskim świecie. Zanim osobiście sięgnęłam po pierwszą część obejrzałam ekranizację. Filmy o młodym czarodzieju są chyba jedynymi ekranizacjami, które obejrzałam przed przeczytaniem książki. Jednak to nie powstrzymało mnie przed przeczytaniem i zakochaniem się w tej serii. Świat przedstawiony jest po prostu niesamowity i niesamowicie pobudza wyobraźnię. Po przeczytaniu pierwszej części nie da się powiedzieć „Ale to słabe…”. Od samego początku książka wyciąga po nas swe macki wciągając nas do świata przedstawionego, pozwalając przeżywać losy bohaterów całym sobą. Magia zawarta w kartkach tej książki, jak i późniejszych części serii, jest na tyle niebanalna, że ciężko jest przewidzieć, co wydarzy się w następnej scenie, co jest bardzo ważne i nie pozwala obstać na tej niesamowitej pierwszej części.
 Oto najnowsza okładka z ilustrowanego wydania Harrego Pottera oraz mało rozpoznawalna okładka wykonana z pomysłem:



2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa recenzja. Dodaję do obserwowanych ;)
    Pozdrawiam
    Kot
    Ps: Zapraszam do siebie: http://kotksiazkowyrecenzuje.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się! Harry Potter jest magiczną pozycją, którą każdy kiedyś powinien przeczytać. Choć po latach zauważa się wady tej książki, ale mimo wszystko miło się czyta.
    Tak przy okazji polecam justować tekst. Dużo lepiej wygląda :)
    Pozdrawiam
    https://rolakatalog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń